Talere & indhold
Henrik MadsenCEO, Devoteam Technology ConsultingVelkommen til Service Management Netværksforum
Det er en stor glæde, at vi igen i år, kan invitere til vores årlige og velbesøgte Service Management Netværksforum! Service Management som disciplin får hele tiden større og større bevågenhed! Service Management er ikke længere kun it-driftens omdrejningspunkt, men bliver i stigende grad mere forretningsunderstøttende på f.eks. multi-sourcing, charge-back modeller, omkostningstransparens, DevOps og agile transformationer. Henrik byder velkommen og rammesætter konferencen.
Henrik Madsen
Henrik Madsen er CEO for Devoteam Technology Consulting - Danmarks førende it-konsulentvirksomhed med ekspertise i optimering af it-processer via tilpassede Service Management-løsninger der understøtter forretningen.
Christian Nissen ITIL ekspert, CFN ConsultDen agile arbejdsform – kan den overhovedet skaleres?
De fleste organisationer har erkendt, at de er nødt til at basere sig på flere arbejdsformer, hvis de skal være konkurrencedygtige - herunder planstyret produktudvikling (f.eks. vandfaldsmodellen), integration af egne og andres produkter og services (f.eks. SIAM) og agil udvikling (f.eks. SCRUM). Hvor organisationerne har stor erfaring med at skalere de førstnævnte arbejdsformer, kniber det i praksis mere med at skalere den agile arbejdsform, som i høj grad er koncentreret omkring små selvstyrende teams. Christian F. Nissen vil dele de seneste erfaringer og tanker om agil organisering i teori og praksis under følgende overskrifter:
- Agil tænkning
- Agil styring og ledelse
- Agil organisering og arbejdstilrettelæggelse
Christian Nissen
Christian Nissen er IT Management Consultant og stifter af CFN Consult. Christian har mere end 20 års erfaring med IT Service Management fra nogle af Skandinaviens største virksomheder.
Jørgen PapadopoulosPartner, Devoteam Management ConsultingBliver Service Management platforme fremtidens risikostyringsløsning?
Mens de fleste organisationer for alvor har fået sikkerhed på deres agenda, er det de færreste af dem, der formår at arbejde med risici, og kan demonstrere compliance. Den risikobaserede tilgang lever stadig bedst på papiret end i praksis. Organisationen har svært ved at svare på spørgsmål, som ”gør vi de rigtige ting, og gør vi det på den rigtige måde”?Jørgen fortæller om de seneste erfaringer for brugen af Service Management platforme til styring af sikkerhedsopgaver, kontroller og risici, og belyser fordelene ved Service Management platforme i modsætning til traditionelle løsninger til sikkerheds- og risikostyring.
Jørgen Papadopoulos
Jørgen er Partner i Devoteam og en af de primære kræfter bag væksten i Devoteams unikke division for Risk & Security. Jørgen har blandt andet udviklet løsninger inden for digitalisering og automatisering af eksempelvis GDPR og GRC (Government, Risk Management & Compliance). Yderligere har han hjulpet store danske virksomheder med ISO 27001 certificering, GDPR og Cyber Security programmer.
Julie NehammerChef for Service Desk, Infrastruktur, Servicehotellet, Automatisering & Overvågning, Alm. Brand.Case: Alm. Brand - Danmarks hurtigste ITSM implementering
Alm. Brand gik i december 2019 live med ny ITSM-løsning fra Jira Service Desk. Projektet har haft smæk på og er en fortælling om ITILs 9 guiding principles, og hvordan det kan betale sig at have mod til at starte småt og skære ind til benet. Med implementeringen har Alm. Brand valgt at gå bort fra assignmentgrupper og i stedet fokusere på, at fejl kredser om deres CMDB. Som resultat er Alm. Brand gået fra et push mindset til et pull mindset, hvor medarbejderne selv trækker de sager til sig, som de kan løse. Tidligere blev sager skubbet rundt mellem assignmentgrupper.
Richard KibryaIT Service Delivery Manager at LEO Pharma A/SCase: LEO Pharma A/S - RPA i en stærkt reguleret medicinalindustri
v. Richard Kibrya, IT Service Delivery Manager, LEO Pharma A/S.
LEO Pharma er på en ambitiøs RPA-rejse. Organisationen er underlagt komplekse krav vedr. bl.a. GxP, governance og eksisterende teknologier, hvilket skaber et komplekst miljø at navigere i, når nye processer skal sættes i drift. Kom og hør mere, når Richard Kibrya, der er IT Service Delivery Manager hos LEO Pharma, deler, hvordan de har håndteret disse udfordringer. Indlægget afholdes på engelsk.
Richard Kibrya
Richard er IT Service Delivery Manager hos LEO Pharma A/S og har over 20 års erfaring med IT og procesoptimering. Richard er ekspert inden for proces management og ITSM og er uddannet kandidat i Systems Thinking in Practice, specialising in its application to Technology Management.
Kristian Yde FrederiksenBI & Application Build Manager, VIKING Life-Saving Equipment A/SCase: Sådan har VIKING Life-Saving Equipment A/S benyttet RPA til optimering af forretningsprocesser
v. Kristian Yde, BI & Application Build Manager og Daniel Biltoft, Business Analyst & RPA Developer, VIKING Life-Saving Equipment A/S.
VIKING Life-Saving Equipment A/S har haft success med implementering af en Automation Anywhere RPA-løsning til automatisering af forretningsprocesser. Ved at starte ud med at definere en model for governance, har det været muligt på kort tid at udvikle robotter til varetagelse af daglige opgaver, kontrollerende og korrigerende processer såvel som afvikling af større engangsopgaver. Hør om governance modellen, eksempler på automatiserede processer samt fremtidig rolle for RPA hos VIKING Life-Saving Equipment A/S.
Kristian Yde Frederiksen
Kristian er BI & Application Build Manager hos VIKING Life-Saving Equipment A/S og arbejder som leder inden for områderne Business Intelligence, ServiceNow, mobility samt RPA.
Daniel BiltoftBusiness Analyst and RPA Developer, VIKING Life-Saving Equipment A/S.Case: Sådan har VIKING Life-Saving Equipment A/S benyttet RPA til optimering af forretningsprocesser
VIKING Life-Saving Equipment A/S har haft success med implementering af en Automation Anywhere RPA-løsning til automatisering af forretningsprocesser. Ved at starte ud med at definere en model for governance, har det været muligt på kort tid at udvikle robotter til varetagelse af daglige opgaver, kontrollerende og korrigerende processer såvel som afvikling af større engangsopgaver. Hør om governance modellen, eksempler på automatiserede processer samt fremtidig rolle for RPA hos VIKING Life-Saving Equipment A/S.
Daniel Biltoft
Daniel er Business Analyst & RPA Developer hos VIKING Life-Saving Equipment A/S, hvor han primært arbejder som RPA-udvikler, men også med diverse udviklingsopgaver inden for Business Intelligence.
Philip LangelundSenior Solution Consultant, ServiceNowServiceNow: ServiceNow platformen tilbyder vidtgående funktionalitet til at udvide Service Management uden for IT
v. Philip Langelund, Senior Solution Consultant, ServiceNow.
ServiceNow tilbyder en cloud-baseret, moderne enterprise service management platform. ServiceNow’s system of action giver dig mulighed for at konsolidere dine værktøjer - såsom ITSM, HR, kundeservice mv., overflødiggøre ineffektivitet, transformering af service leverancer og øger din kunde/medarbejderoplevelse for alle afdelinger på tværs af din organisation.
Susanne Ninna Hansen Kontorchef, Koncernservice, Københavns KommuneAutomatiseringer og samspillet med ServiceNow
Københavns Kommune er førende, når det gælder udnyttelse af RPA-teknologi (Robotic Process Automation) i den kommunale sektor samt anvendelsen af ServiceNow. Susanne Ninna Hansen, kontorchef for Automatisering og Udvikling, og Projektleder Frederik Dybro Strube præsenterer erfaringer fra løn- og personaleområdet i Koncernservice. De vil sætte fokus på, hvordan man kan spotte egnede cases, og bl.a. betone vigtigheden af fokus på gevinstrealisering og en løbende procesmodning. Videre kommer de ind på samspillet med ServiceNow, og hvordan det kan styrke driften af robotterne samt hvorledes en effektiv udnyttelse af mulighederne i ServiceNow kan reducere robotternes kompleksitet eller helt erstatte dem.
Susanne Ninna Hansen
Susanne Ninna Hansen er Kontorchef i Koncernservice i Københavns Kommune og har drevet projektet omkring Københavns Kommunes nye serviceplatform.
Koncernservice er Københavns Kommunes administrative shared servicecenter på finans-, løn- og personaleområdet for alle forvaltningerne i Københavns Kommune.
Frederik Dybro Strube Projektleder, Automatisering og Udvikling, Koncernservice, Københavns KommuneAutomatiseringer og samspillet med ServiceNow
Københavns Kommune er førende, når det gælder udnyttelse af RPA-teknologi (Robotic Process Automation) i den kommunale sektor samt anvendelsen af ServiceNow. Susanne Ninna Hansen, kontorchef for Automatisering og Udvikling, og Projektleder Frederik Dybro Strube præsenterer erfaringer fra løn- og personaleområdet i Koncernservice. De vil sætte fokus på, hvordan man kan spotte egnede cases, og bl.a. betone vigtigheden af fokus på gevinstrealisering og en løbende procesmodning. Videre kommer de ind på samspillet med ServiceNow, og hvordan det kan styrke driften af robotterne samt hvorledes en effektiv udnyttelse af mulighederne i ServiceNow kan reducere robotternes kompleksitet eller helt erstatte dem.
Frederik Dybro Strube
Frederik er projektleder inden for automatisering og udvikling i Koncernservice, Københavns Kommune. Koncernservice er Københavns Kommunes administrative shared servicecenter på finans-, løn- og personaleområdet for alle forvaltningerne i Københavns Kommune.
Christina Staun BiangslevPrincipal, Devoteam Management ConsultingUndersøgelse: Er vi strategiske med vores servicemål?
Devoteam har undersøgt, hvor gode offentlige og private virksomheder i Danmark er til at drive de rigtige forandringer og resultater inden for IT Service Management. Er der en rød tråd i målingen fra strategi til servicedesk? Få indsigt og staldtips gennem Devoteams nye Insight. Få fingrene i undersøgelsen her.
Christina Staun Biangslev
Christina er Principal hos Devoteam Management Consulting og har over 20 års erfaring inden for it-strategi, projektledelse, it-udvikling og forretningsudrulning. Derudover er hun specialist inden for IT Service Management, CRM, Mobility og IT Governance.
Sadak “Sandi” HalilProduct Owner, LEGO GroupSådan har LEGO Group gennemført AGIL transformation af IT Support
Hør, hvordan LEGO Group har organiseret sig agilt i deres servicedesk.
Indlægget opdateres.